Polská 120, 734 01, Karviná – Ráj 734 430 254 ov.karvina@kscm.cz Po-Čt: 10:00 - 15:30 / Pá: 08:00 - 12:00
Přihlásit se


středa, 21 červenec 2021 08:49

Stanovisko KSČM k aktuální situaci v silniční dopravě v centrální části Moravskoslezského kraje

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Strategická poloha našeho kraje je výhodná pro mezinárodní přepravu.

KSČM považuje za prioritu výstavbu takové dopravní infrastruktury, která bude odpovídat významu našeho kraje z hlediska hospodářského, sociálního i bezpečnostního.

Silniční síť v Moravskoslezském kraji je velmi využívána jak mezinárodní nákladní automobilovou dopravou, tak samozřejmě i dopravou osobní. Díky tomu jsme regionem snadno dostupným. Vzniká zde potřeba budování silnic s větší kapacitou, a to nejen na hlavních tazích. Stinnou stránkou je pak nutnost provádět rekonstrukce stávajících silnic.

Bohužel systém vlastníků a správců klíčových komunikací v mnoha případech brání rozumné domluvě a koordinaci. Jednotliví aktéři alibisticky přenáší odpovědnost na druhé. Povolování uzavírek při plánovaných opravách a rekonstrukcích je v kompetenci jednotlivých správních orgánů, které jsou nezávislé na samosprávách obcí a měst.

Řešení vidíme ve sjednocení vlastnictví pod jednoho vlastníka. Takové řešení se našlo např. v Praze.

Aktuálně se projevuje neschopnost domluvy vlastníků komunikací na probíhajících rekonstrukcích mostu přes Odru v Petřkovicích, na objízdné trase přes Porubu probíhá uzavírka na mostu na ul. 17. listopadu, omezen je sjezd z Rudné do Poruby díky stavbě kruhového objezdu. Více než rok bude probíhat zahájená rekonstrukce mostů přes řeku Odru na ul. 28. října. Během prázdnin bude zahájena rekonstrukce (vč. demolice) stávajících mostů na ul. Rudná u Vítkovického stadionu. Zahájení takového množství oprav je rizikem pro obyvatele a zejména desítky tisíc řidičů, využívajících denně tyto komunikace. A to se nejedná o konečný výčet omezení. Jízda v kolonách, emise z opotřebovaných pneumatik a brzdového obložení je dalším faktorem pro zvýšené znečištění životního prostředí.

Je cílem KSČM při plánování těchto rekonstrukcí jednat s investory i zhotoviteli, aby dopady těchto infrastrukturních investic měly co nejmenší dopady na občany. Ať již na obyvatele v daných lokalitách, tak na řidiče, kteří budou trávit měsíce v dlouhých kolonách.